W ostatnim artykule upewniliśmy się, że Twoje treści nie odstraszą Twojego idealnego potencjalnego klienta. Jeśli jeszcze go nie przeczytałeś, jest tutaj.
Teraz jak Twoje treści wyglądają jak należy. Nadszedł czas, aby ułatwić czytelnikowi przeglądanie treści. Kiedy już ich zwabimy naszym zadaniem jest utrzymanie ich przy czytaniu tego co napisaliśmy.
Jak więc to zrobić?
W taki sam sposób jak w barze.
„Jako właściciel firmy Twoim zadaniem jest rozwiązywanie problemów. Ktoś ma problemy z elektryką? Dobrze, że jesteś certyfikowanym elektrykiem z własną firmą, aby rozwiązać problem tego klienta. Jest to podstawowa zasada prowadzenia własnego biznesu, którą większość właścicieli firm już zna, ale co się dzieje, gdy nikt nie wie, że w ogóle istniejesz? Jak mamy rozwiązywać problemy, jeśli Larry z naprzeciwka nawet nie wie, kim jesteśmy jako firma? Prowadzimy działania marketingowe, ale w bardzo konkretny i strategiczny sposób, który pozwala nam przyciągać klientów i realizować sprzedaż”.
Jeśli przebrnąłeś przez to wszystko bez zaszklenia oczu lub myślenia, że twój przyjaciel został przejęty przez sztuczną inteligencję... jesteś odważniejszym człowiekiem niż ja.
To jest prawdziwy tekst z prawdziwego artykułu, który niedawno widziałem.
To nie przechodzi testu BARowego.
Test BARowy jest niepokonany i niepodważalny. Działał przez wieki i będzie działał przez kolejne stulecia. Nawet jeśli w przyszłości nie będzie już barów, ten test nadal będzie działał. Tak długo jak ludzie będą chodzić po Ziemi będziesz mógł go używać aby drastycznie poprawić swoje pisanie.
Oto jak go używać:
Patrzysz na fragment tekstu i zadajesz sobie pytanie:
„Czy powiedziałbym to prawdziwemu człowiekowi w rozmowie?”
To bardzo proste i działa za każdym razem.
Spójrz na to zdanie:
"Jako właściciel firmy Twoim zadaniem jest rozwiązywanie problemów. Jest to podstawowa zasada prowadzenia własnego biznesu, którą większość właścicieli firm już zna, ale co się dzieje, gdy nikt nie wie, że w ogóle istniejesz?"
W prawdziwej rozmowie brzmiałoby to mniej więcej tak:
"Większość właścicieli firm już wie, że aby zarobić na życie muszą rozwiązywać problemy. Ale trudno to zrobić jeśli ludzie nawet nie wiedzą, że istniejesz, prawda?"
Widzisz, jaki to ma sens? I jak łatwiej się to czyta?
Pierwsze zdanie brzmi jak kosmita udający człowieka. Drugie zdanie brzmi jak prawdziwy człowiek.
Oto sztuczka, która działa za każdym razem. Zabrzmi to prosto i niemal dziecinnie... ale jeśli spróbujesz, obiecuję, że będziesz uzależniony.
Przeczytaj swoje teksty na głos.
Sprawdź, czy są spójne. Gdzie się potykasz? Gdzie brzmi to dziwnie? Czy rzeczywiście powiedziałbyś to człowiekowi?
Udawaj, że rozmawiasz z przyjacielem. Oto kolejny przykład, który niedawno przeczytałem:
“Ale większość ludzi prowadzących obecnie firmy ledwo myśli o tym, jaki problem rozwiązuje ich produkt, nie mówiąc już o tym, czy ich najbardziej prawdopodobnym nabywcą jest mężczyzna czy kobieta, jaki jest ich przedział wiekowy, jakie są ich zainteresowania, a nawet jaką mają fryzurę.”
To zdanie składa się z 43 słów. Jeśli przeczytasz to zdanie na głos, prawdopodobnie zauważysz, że jest to zdanie wielokrotnie złożone. Gdzieś tam potrzebna jest kropka. Ponieważ w prawdziwym życiu rzadko mówimy 43-wyrazowymi zdaniami.
Rozmowa ma swój tok. Niektóre zdania są długie, inne krótkie.
Na przykład to. Tylko trzy słowa.
Nabierz tego nawyku. To zmieni twoje pisanie na lepsze. Gwarantuję to.
Zastosuj tę radę do swoich treści i zobacz o ile więcej reakcji uzyskasz na wszystko co napiszesz.
Do usłyszenia wkrótce,
Jakub.
P.S. Chcesz, abym sprawdził, przeredagował i poprawił twoje materiały przy użyciu testu BARowego i innych zasad, o których będziemy rozmawiać?
⠀
Skontaktuj się z moją agencją już dziś. Jeśli będziemy dobrze do siebie pasować, osobiście przyjrzę się twojej firmie i marketingowi, opracuję strategię i omówię to z tobą szczegółowo podczas rozmowy telefonicznej.
⠀
Bez kosztów, bez zobowiązań.
⠀
Jeśli chcesz współpracować, powiem ci dokładnie jak to działa, jeśli nie chcesz współpracować to nie ma problemu. Bez nachalnej sprzedaży, bez presji, bez irytujących taktyk sprzedażowych.
⠀
Brzmi dobrze? W takim razie wypełnij ten formularz.