Po pierwsze: Jeśli jeszcze nie zapoznałeś się z tym artykułem Dlaczego masowy marketing nie działa w małych firmach, prawdopodobnie zechcesz zacząć właśnie od niego. Warto, zaufaj mi.
Najważniejszą rzeczą jaką możesz zrobić, aby marketing Twojej firmy się opłacił jest: stworzenie solidnej oferty.
Oferty nie do odrzucenia.
Oto jak to zrobić:
Załóżmy, że prowadzimy agencję marketingową i musimy wymyślić dobrą ofertę, aby przyciągnąć klientów.
Większość właścicieli firm wymyśli coś takiego:
„Zadzwoń do nas już dziś, aby uzyskać doskonałą obsługę klienta i konkurencyjne ceny”
lub
„Działamy na rynku od 15 lat i jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie”
lub
„Możemy zająć się Twoimi reklamami i zrobiliśmy to dla ponad 100 innych klientów”
Rozejrzyj się wokół siebie, a zobaczysz ten rodzaj marketingu WSZĘDZIE.
Oto główny problem:
Te teksty są N-U-D-N-E.
Przeciętne. Nie wyróżniają się, nie rozgrzewają krwi potencjalnych klientów. Nie są nawet dostrzegalne, gdy Twój idealny klient skanuje nagłówki.
Skąd to wiem?
Ponieważ konkurencja może powiedzieć dokładnie to samo.
Kiedy mówię ludziom, że „bycie nudnym” jest dużym problemem marketingowym zwykle zaczynają myśleć o sposobach, aby ich rzeczy były głośne.
Pokazy laserowe, migające światła, konfetti, a może nawet miotacz ognia.
Nie o to mi chodzi.
Wymiana oleju jest dla mnie bardzo nudna. Ale jeśli mój samochód mówi mi, że już prawie czas na wymianę oleju? Nagle trafia to na szczyt mojej listy interesujących rzeczy.
Zaczynam szukać informacji o wymianie oleju i co widzę?
„Wymiana oleju jest ważna i dobra dla silnika”.
„Wymiana oleju za 150 dolarów. Zarezerwuj tutaj.”
„Chroń swój silnik, wymień olej już dziś.”
Wszystkie te rzeczy nie mają znaczenia. Ponieważ nie wkraczają do MOJEGO świata. Świata Twojego klienta.
A wiesz, jakie jest moje główne pytanie dotyczące wymiany oleju?
„Jak długo to potrwa?”.
Więc jeśli chcesz mnie zainteresować, wymyśl coś takiego:
„Zarezerwuj 15-minutową wymianę oleju online. Naprawione w mgnieniu oka"
To świetny początek oferty. Nie jest to jeszcze solidna oferta, ale przynajmniej robimy postępy.
Nie rozwiążesz „nudnego problemu” poprzez bycie głośnym.
Rozwiążesz „nudny problem” myśląc o swoim kliencie, wchodząc w jego świat, wchodząc w rozmowę toczącą się w jego głowie.
To jednak tylko jeden element. Solidna oferta ma zwykle trzy, więc mamy jeszcze dwa do zrobienia.
Porozmawiamy o nich w następnym artykule z tej serii.
Do usłyszenia wkrótce,
Jakub
P.S. Chcesz zobaczyć przykład solidnej oferty?
Skontaktuj się z naszą agencją już dziś. Jeśli będziemy dobrze do siebie pasować to osobiście przyjrzę się Twojej firmie i marketingowi, opracuję strategię tego co zrobiłbym inaczej i omówię to z Tobą szczegółowo podczas rozmowy telefonicznej. Bez żadnych kosztów i zobowiązań. Jeśli chcesz współpracować, powiem ci dokładnie jak to działa, jeśli nie chcesz współpracować to nie ma problemu. Bez nachalnej sprzedaży, bez presji.
Brzmi dobrze? Wypełnij ten formularz.