fbpx
2025-01-12

Nie pozwól by budowanie marki było wymówką dla braku rezultatów.

Powiem ci dzisiaj co jest największym problemem w marketingu. 

Przemyślałem to. Rozmawiałem z wieloma ludźmi. 

I teraz jestem tego pewny. 

Większość właścicieli firm nie ma pojęcia, jak mierzyć swoje reklamy.

Wydają 1000zł na reklamę i nie mają pojęcia, ile przyniosła zwrotu. 

Pokaże ci cytat z jednej z moich ulubionych książek o marketingu. ALE… 

Najpierw musisz zrozumieć, że była ona napisana ponad 100 lat temu, i że przez te 100 lat kompletnie nic się nie zmieniło w marketingu…

Oto on: 

„Większość reklam krajowych odbywa się bez uzasadnienia, zakłada się jedynie, że się opłacą. Mały test mógłby pokazać sposób na zwielokrotnienie zysków.”

O czym on mówi? 

Większość reklam po prostu puszcza się w eter. 

Nie wiemy czy zadziałają, nie mamy zielonego pojęcia. 

Było to tak samo prawdziwe 100 lat temu jak i dzisiaj. 

Reklama nie jest w najmniejszym stopniu mierzalna, a ludzie są do tego przyzwyczajeni. 

Nie rozumiem dlaczego. Winię budowanie marki jako wymówkę dla braku wyników.

Nie da się zmierzyć rozpoznawalności więc jest to idealna wymówka.

Nie zrozum mnie źle jeśli masz budżet jak Coca-Cola to śmiało

Jeśli jednak jesteś jak ja i klienci, z którymi pracuje to nie możesz wyrzucać pieniędzy w błoto.

Chcę więc, abyś za każdym razem, gdy uruchamiasz reklamę upewnił się, że zwroty są mierzalne, że faktycznie wiesz „Czy to coś dla nas robi?”

Jeśli tak, to jaki jest tego efekt? Czy możemy go zmierzyć w złotówkach?

Obserwujący są w porządku. 

Wszystkie te rzeczy są w porządku, ale tak naprawdę potrzebujemy pieniędzy. 

Nie jesteśmy tu po to, by zdobywać nagrody, czy rozwiązać problem głodu na świecie. 

Jesteśmy tu po to, by sprzedawać. Jeśli wydajesz pieniądze, to lepiej, żeby one do ciebie wróciły. 

Żeby to zrobić każda reklama musi mieć jakąś ofertę. 

Jeśli ludzie do ciebie dzwonią, zapytaj jak cię znaleźli. 

Jeśli wypełniają formularz, dodaj do niego pole “jak nas znalazłeś?”.

Dzięki temu wyróżnisz się spośród wszystkich innych ludzi zajmujących się marketingiem.

To niewiarygodne, jak niechlujni są ludzie. Jak akceptowalne jest nieotrzymywanie żadnego zwrotu za reklamę.

To nie jest sposób, w jaki prowadzimy biznes. Jesteśmy w biznesie, aby zarabiać pieniądze.

Upewnij się, że wszystko co robisz jest mierzalne. 

Mam nadzieję, że wwierciłem to w twoją czaszkę. 

Do usłyszenia wkrótce,

Jakub

P.S. Dołącz do mojego newslettera, jeśli chcesz otrzymywać podobne wpisy prosto do swojej skrzynki odbiorczej/

P.S.S. Książka, o której mówię to "Scientific Advertising" od Claude'a Hopkinsa. Polecam każdemu. 😀

Więcej podobnych wpisów:

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram