Szybkie pytanie: kto jest Twoim idealnym klientem?
Wielu właścicieli firm odpowiada na to pytanie odmianą zdania:
„Każdy kto ma puls i pieniądze by mi zapłacić”.
Są z tym dwa problemy:
Jeśli próbujemy dotrzeć do wszystkich, którzy pasują do tego opisu to kilkaset milionów złotych jest dobrym początkiem naszej kampanii marketingowej.
Ale co jeśli pracujesz z budżetem marketingowym, który jest mniejszy niż PKB małego afrykańskiego kraju?
Cóż, ten artykuł jest dla Ciebie!
Wszyscy dorastaliśmy patrząc na marketing masowy. Coca Cola, McDonalds, Apple. Firmy te są tak wszechobecne, że prawie trudno wyobrazić sobie świat bez nich.
Potem zakładamy naszą firmę i zdajemy sobie sprawę, że brakuje nam środków marketingowych takich jak ma Coca Cola. Po prostu nie mamy budżetu, aby nasycić rynek naszym przesłaniem.
Bombardowanie ludzi sloganem lub logo nie działa, chyba że jesteś firmą wartą miliardy dolarów. Nie jest to również sposób, w jaki zaczynała żadna z tych dużych marek.
W rzeczywistości założyłbym się o duże pieniądze, że każda duża marka, którą znasz zaczęła od korzystania z tego samego mechanizmu.
Stworzyli solidną ofertę. Ofertę, która bezpośrednio przemawia do ich idealnych klientów. Ludzi, których zidentyfikowali jako idealnych klientów dla swojego produktu lub usługi.
Skuteczny marketing opiera się na tej koncepcji i tylko na niej. Czy jesteś w stanie dotrzeć ze swoją ofertą do właściwych osób?
Niedawno widziałem film dokumentalny o czymś, co nazywa się „łowieniem na dynamit”. Niektórzy ludzie (wydaje mi się, że było to w Tanzanii) odkryli, że łowienie ryb jest o wiele łatwiejsze, jeśli po prostu wrzuci się do wody laskę dynamitu.
Dynamit wybucha, ryby zostają zabite lub oszołomione wybuchem, a ty po prostu je wyławiasz. Nie ma potrzeby używania żyłek, przynęt ani innych rzeczy.
To właśnie zrobi dla Ciebie dobra oferta. Nie tylko Twoi idealni klienci będą magnetycznie przyciągani do Twojej wiadomości, ale jeśli Twoja oferta jest solidna, przyciągniesz także ludzi, którzy o niej myślą, bawią się pomysłem, rozważają go. W ten sposób zgarniesz WSZYSTKIE ryby.
Jak więc stworzyć dobrą ofertę? Porozmawiajmy o tym w następnym poście.
Do usłyszenia wkrótce,
Jakub.
P.S. Chcesz żebyśmy przyjrzeli się twojej reklamie?
Skontaktuj się z naszą agencją już dziś poprzez ten formularz. Jeśli będziemy dobrze do siebie pasować, osobiście przyjrzę się Twojej firmie i marketingowi, opracuję strategię tego, co zrobiłbym inaczej i omówię to z Tobą szczegółowo podczas rozmowy telefonicznej. Bez żadnych kosztów i zobowiązań.
Jeśli chcesz współpracować, powiem ci dokładnie, jak to działa, jeśli nie chcesz współpracować, nie ma problemu. Bez nachalnej sprzedaży, bez presji.