Każda firma chce wyróżnić się na tle konkurencji. Wszyscy starają się osiągnąć to samo, co Ty - chcą być najlepsi. Musisz przykuć ich uwagę, w przeciwnym razie Twoja firma zginie w tłumie. Wiem, że łatwo się mówi, ALE…
Jak to zrobić? Jak stworzyć niezapomniane pierwsze wrażenie dla potencjalnych klientów?
Odpowiedzią może być wysokiej jakości lead magnet.
Niektórzy z was pewnie zastanawiają się: „Co to do cholery jest lead magnet?”.
Cóż. Jeśli o tym nie słyszałeś to jest duża szansa, że ten artykuł może dosłownie zmienić Twój biznes na dobre…
Lead magnet jest cennym zasobem, który przyciągnie potencjalnych klientów.
Dajesz im coś, czego potrzebują - zazwyczaj cenne informacje, które osoba szukająca twojego produktu potrzebuje, żeby wybrać dobry produkt, a oni podają Ci swój adres e-mail.
Możesz potraktować to jako prezent dla swoich klientów. Może to być wszystko, od pliku PDF po wideo, tutaj możesz użyć swojej wyobraźni.
Po przeczytaniu tego artykułu zrozumiesz dokładnie, w jaki sposób lead magnet może pomóc Ci się wyróżnić i pokazać, że jesteś autorytetem wśród wszystkich innych firm, bez wydawania MILIONÓW na MARKĘ.
Korzyści zaczynają się od generowania leadów na autopilocie. Pokażę ci, co mam na myśli:
Największym problemem każdej grupy odbiorców jest to, że nie wszyscy są gotowi do zakupu. Niektórzy ludzie nie są pewni, może muszą poczekać na wypłatę lub skonsultować się z drugą połówką.
Żeby nie stracić tych ludzi musisz dołączyć do swojej oferty lead magnet. Jeżeli tego nie zrobisz to stracisz pieniądze, które wydałeś na dotarcie do nich.
Oczywiście, w nadziei, że do nich dotrzesz możesz zawsze zrobić nową reklamę, ALE…
Ci ludzie mogą dalej nie być gotowi.
Więc co dalej… do trzech razy sztuka, prawda?
Jasne, możesz się w to bawić, albo użyć lead magnetu i zrobić to dobrze za pierwszym razem.
Dzięki niemu w momencie kiedy dostaniesz e-mail od potencjalnego klienta, masz go już w kieszeni.
Dlaczego?
Wyobraź to sobie:
Powiedzmy, że klient dostał wypłatę i przegląda rynek.
Przeszukał cały Internet i nie znalazł nic interesującego, wszystkie produkty wydają się być takie same.
Sfrustrowany postanawia sprawdzić swoją skrzynkę.
Ostatnia nadzieja na coś interesującego, a tam znajduje…
TWÓJ EMAIL.
Klient zna już twoją firmę, wie że możesz mu pomóc, więc łatwo będzie mu coś sprzedać.
Co więcej, nie musisz wysyłać tych maili ręcznie, można je zautomatyzować, ZA DARMO.
Wystarczy, że przedstawisz mu ofertę nie do odrzucenia - więcej o ofertach tutaj i czekać.
Wykonałeś już całą ciężką pracę, teraz zostaje usiąść, zrelaksować się i obserwować jak pieniądze wpływają na twoje konto.
W zasadzie, oferując im lead magnet zdobyłeś bardzo cenną listę potencjalnych klientów, którzy wybiorą ciebie zamiast konkurencji.
Samo to wystarczy, aby przekształcić twój biznes, ale rozumiem twoje wahanie, pozwól że pokaże Ci inny sposób, w jaki może to pomóc:
Większość firm ma trudności z pokazaniem, dlaczego są wyjątkowe, dlaczego są lepsze od konkurencji. Jeśli klient ma do wyboru 10 firm i nie rozumie, czym różnią się ich produkty to na koniec wybierze tę z najniższą ceną. Nikt nie chce wyróżniać się tym, że mają najniższe ceny, zazwyczaj znaczy to, że twój produkt ma najgorszą jakość, więc…
Jak lead magnet może rozwiązać ten problem?
Może pokazać klientom Twoją wiedzę, może pokazać Twoją osobowość, może pomóc im lepiej poznać Ciebie i Twoją firmę. Może sprawić, że będą mieli głębokie poczucie zaufania do Twojej firmy.
Sprawia, że klient myśli „Byłbym głupi, gdybym tego nie kupił”, a następnie pozycjonuje Twoją firmę jako autorytet w branży.
Pokazałeś im, że Ci zależy, zdobyłeś ich zaufanie, wiedzą, że możesz rozwiązać ich problem.
Jakie są szanse, że poświęcą swój cenny czas na szukanie innych firm, jeśli są pewni, że możesz rozwiązać ich problem?
Prawie żadne, znikome.
Jeśli przyłożysz się do tworzenia swojego lead magnetu to nie będziesz nawet musiał się z nimi kontaktować.
Kiedy będą gotowi, przypomną sobie: „Pamiętam tego faceta, który naprawdę wydaje się wiedzieć, co robi, kupię od niego”.
Ludzie którzy go zobaczą przyjdą najpierw do ciebie, a jeśli twój produkt czy usługa jest solidna to zostaną twoimi lojalnymi klientami na zawsze.
Jak widać, lead magnet to dobry sposób na dotarcie do osób, które nie są jeszcze gotowe do zakupu.
Zasadniczo zyskujesz klientów, którzy wybiorą Twoją firmę o każdej porze dnia i nocy.
Spróbuj go użyć w swojej reklamie, a gwarantuję, że nigdy nie zabraknie Ci potencjalnych klientów.
To wszystko na dziś.
Do usłyszenia wkrótce,
Jakub.
P.S. Jestem pewien, że możesz to zrobić sam, ale... prawdopodobnie masz już 1001 rzeczy na swojej liście rzeczy do zrobienia. Jeśli chcesz zdobyć więcej klientów, ale nie chcesz zostać ekspertem od marketingu, skontaktuj się z nami za pomocą tego formularza. Ty zajmiesz się swoim biznesem, my zajmiemy się marketingiem. Czekam na wiadomość od Ciebie!